Seite 1 von 1
Polo sport limited
Verfasst: 7. Jun 2014, 20:07
von akha601
Guten Tag an allen,
Ich komme aus Frankreich neben Bordeaux ich besitze ein Polo limitedsport seit 2 Monaten. Ich hatte Audi TT tfsi von 2010, dass ich verkauft habe, um das Polo zu kaufen.
Ich beabsichtige, änderungen zu machen, und ich bin hier für Auskünfte, denn es sind die Tempel mit Leidenschaft erfüllt und der änderungen in aller Arten.
Von meiner Orthographie betrüben kann ich deutsch leider sprechen, aber ich kenne bestimmte Wörter, vom Hieb benutze ich den übersetzer.
Ich habe, die Gitter zu wechseln vor, und die Scheinwerfer im Augenblick und es werde ich mich an der Bremsung angreifen und werde senken alles sein.
Hier die Fotos meines Polo 9n3.

Mein Audi TT vor dem Verkauf:
Für die Bremsung möchte ich gut in 312mm übergehen, ich habe, die tdirakete 130 zu kaufen, aber ich möchte einen Satz stellen großer Steigbügel, und ich wollte wissen, ob ein Steigbügel mit seinen Dimensionen gut ist:
Radsatzabstand der Befestigungsschrauben 10 cm
4 Durchmesserschrauben 12, um sie festzulegen
ich verkaufe mit 4 Plaketten als neu
Dicke 17 mm
Länge 10 cm
larg 8.6 cm
Re: Polo sport limited
Verfasst: 7. Jun 2014, 21:39
von vwteddy
Bonjour!
Merci les bienvenus dans notre forum.
Vous avez un envoi AUDI TT et Polo 9N3.
Pourquoi passer de TT par Polo?
Hallo!
Herzlichen willkommen in unserem Forum.
Du hast einen schicken AUDI TT und Polo 9N3.
Warum von TT nach Polo wechseln?
Re: Polo sport limited
Verfasst: 7. Jun 2014, 22:21
von akha601
Guten Tag,
Danke für den Empfang dann, wenn ich vom TT zum Polo überzugehen bin, ist es für Immobiliarprojekt, die änderungen auf dem TT begannen, mich teuer zurückzukommen, vom Hieb habe ich verkauft, um meine erste Liebe für das Polo und zu erlauben es hier mit der Hilfe und Ideen einiger Mitglieder zu nehmen, zu ändern gegenwärtig.
Einmal das gemachte Haus repartierais ich auf einem guten Kraftfahrzeug wie R8 oder Porsche 911, und das Polo wird bei den Demonstrationen oder um mir dienen, spazieren zu gehen.
Re: Polo sport limited
Verfasst: 7. Jun 2014, 23:28
von Legendary
Please type your further answers in english...the google translator "translation" is horrible!
You understand nothing because it´s totally wrong and does not make any sense.
By the way: nice polo. It looks very neat and shiny.

Re: Polo sport limited
Verfasst: 8. Jun 2014, 00:09
von akha601
Ok not of problems, they is easier for me of English

Re: Polo sport limited
Verfasst: 8. Jun 2014, 01:07
von akha601
I would have a question, is what certain members have to install of the large clamps?
I would like to pass into 312 or 332mm but I know at all what to put like clamp, I know that the braking of golf IV or audi tt 8n is compatible but I would wish to put at it large clamp brombo or Porsche.
Daprès what I read, for the Porsche clamp, is necessary that I take those of Boxster.
If you have bonds of people who have to mount large brakes like its, to see even tutoriels its me strongly interested.
I would like to have this same type of braking

Re: Polo sport limited
Verfasst: 11. Jun 2014, 14:59
von Nuerne89
Re: Polo sport limited
Verfasst: 11. Jun 2014, 16:19
von dio
Hey. Welcome. Nice Polo. But i guess you try to get a center arm rest from the user "TRON".
This is the thread where he sells them:
verkaufe-interieur/biete-umbau-fur-mitt ... 26497.html
He's a very nice guy and i guess he's trying everything to send the arm rest to France.
Cheers!
Re: Polo sport limited
Verfasst: 14. Jun 2014, 22:51
von akha601
Hello with all,
Thank you Nuerne89 for the bonds, it is not to give but its me to the air of very good quality;)
I continue to follow you on the forum.
Cordially
Re: Polo sport limited
Verfasst: 15. Jun 2014, 01:01
von Nuerne89
Take a look at this:
click
I know, it's in german, but nevertheless it should help a bit

Re: Polo sport limited
Verfasst: 18. Jun 2014, 21:58
von akha601
Hello,
The bond that you put to me does not go.
Cordialy
Re: Polo sport limited
Verfasst: 19. Jun 2014, 12:02
von Nuerne89
Fixed. Does it work now?
Re: Polo sport limited
Verfasst: 17. Sep 2014, 17:06
von akha601
Hello everyone,
Here I come to you because I am going to start changing the front brake and I have several questions:
_ I saw that porsche callipers (996/911 / boxster) are compatible with our polo, you know if shims adaptations exist for doors rocket tdi 130?
_ Is the fact to mount calipers bigger does not weaken the master cylinder? Or need to change this one?
Is what some of you (I can not find) would mount bigger brakes which run in wheels 17 poucessans buy big brake kit? Or even a tutorial?
Those who install these big brake not original, is what is to pass the technical inspection?
I can no longer find the brake kit (audi tt 8n, golf IV, audi s3) complete original on ebay, people would have a link?
Thank you again.
Re: Polo sport limited
Verfasst: 19. Sep 2014, 16:51
von akha601
? up
Re: Polo sport limited
Verfasst: 21. Sep 2014, 12:36
von Toergi
Bonjour!
I hope I can help a bit, not in French and only a little bit in englisch. I'm not an expert when it comes to technical English...
in my Polo I installed the Porsche 911 / 993 Turbo brakes on the front axle. In addition I have used the adapter from the Audi RS2. Part Number 8A0615125A- The Caliper is an original Porsche Z17 Caliper with original Brake Discs in 332x32mm The Middle-Part ofthe Brake Disk is Handmade for the holes in 5x100 and not in 5x130 porsche like.
For our Tecnical Inspection "Called TÜV" I changed the master cylinder and the brake booster against a golf 4.
But i dont know what documents you need in France for a technical inspektion.
It is really more easy to change the Brake-System to Golf 4 R32 Brake Parts. 2 Piston Brake Caliper and a 334x32mm Brake Disk. and its all original VW-Parts-
Another advantage is the Caliper isnt so "big" like an 4 Piston Porsche Caliper and you dont need Distance Discs
Re: Polo sport limited
Verfasst: 21. Sep 2014, 14:50
von akha601
Thanks you very much !
Re: Polo sport limited
Verfasst: 21. Sep 2014, 14:57
von akha601
Failing to put an adapter of audi rs2, is what to put of the clamps brembo of rs2 its market too?
Re: Polo sport limited
Verfasst: 21. Sep 2014, 19:11
von akha601
Well finally I just bought the brake kit from a guy near me that he'd get on a audi s3.
So her understand:
_ Audi s3 8l Adapter porsche boxster rear caliper to 986.
_ Two porsche boxster 986 rear calipers
_ Two discs in 312 x 25mm
_ Two brake pads per caliper.
By cons I have noticed that the pads are not fully contact with the entire surface of the disc, is this serious or I'll have to switch disks with a bigger bowl like audi rs2?

Re: Polo sport limited
Verfasst: 31. Dez 2014, 17:52
von akha601
Hello everyone,
Again on the polo rear caliper porsche 911 996 reconditioned in orange, baked paint with epoxy.
I have opportunity to put pads for ferrodo caliper before I change to take more contact surface with the discs 312mm ebc.
I also change the skf bearings before the nine pins, and I'll be able to install my AP coilovers.
I'll post pictures of the installation in a few days when the weather is nice

I will also receive audi r8 counter needles v10, much prettier than the beginning.
Happy new years