

You will always have loss from engine to wheels.. this percentage of loss is perfectly normal mate.
Die grüne Linie is nicht die Sleppleistungscurve. Die ist nämlich gar nicht wiedergegeben. Die Schleppleistung ist der unterschied zwischen die rote und die lila Linie. Wenn du gut guckst dan ist zu sehen das das Unterschied bei mehr umdrehungen grösser wird.Hi,
diese Kurven kann es bei einer normalen Messung so nicht geben. Der Abstand zwischen Rad- und berechneter Motorleistung (WhlPwr und EngPwr, lila und rot) muß mit steigender Motordrehzahl immer größer werden, und zwar auffällig: die Differenz ist nämlich die sogenannte Schleppleistung, die hier als grüne Linie zu sehen ist.
Stimmt.Die grüne Linie is nicht die Sleppleistungscurve. Die ist nämlich gar nicht wiedergegeben.
Bei der Schleppleistung dürfte der Unterschied auf Wouters Diagramm über 4300 rpm aber keinesfalls wieder kleiner werden!Die Schleppleistung ist der unterschied zwischen die rote und die lila Linie. Wenn du gut guckst dan ist zu sehen das das Unterschied bei mehr umdrehungen grösser wird.
Mag ja sein, daß jener Golf mehr Power hat.Der Golf AXR mit 167 ps wovon Wouter redet, kann ich nicht los werden auf der Autobahn. Die Leistung stimmt.
24hp loss @ 3800 rpm, but ~ 15 hp loss @ 4500 - 4600 rpm?You will always have loss from engine to wheels.. this percentage of loss is perfectly normal mate.
JawohlIn den Diagrammen von Golf und Passat schrumpft die Differenz zwischen Rad- und Motorleistung im obersten Drehzahlbereich nicht wieder zusammen.
At the end point of a measuring it is normal that all lines go down to Zero and melt together.Look at red circle
Could you illustrate that in these pictures please ? Because I'm only seeing a very minimal difference and still don't really understand where you are going to.At the end point of a measuring it is normal that all lines go down to Zero and melt together.Look at red circle
But in your Diagram the difference between "WheelPower" and "EnginePower" decreases long before the the end point of the measuring. Therefore the names of the lines simply must be wrong.
Look at the length of my yellow lines: before the End point of measuring it is impossible that the difference between WheelPower and EnginePower (= engine to wheel loss!) decreases -> this is simple physique.Could you illustrate that in these pictures please ? Because I'm only seeing a very minimal difference and still don't really understand where you are going to.
1. Your shorter gear ratios increase your acceleration compared to the 130hp PoloEven if the diagramm would say I have only 20 ps I'm still faster than a Polo 9n3 1.9 TDI 130 PS .. (don't know about topspeed)
Not true - this has been tested.[
1. Your shorter gear ratios increase your acceleration compared to the 130hp Polo
Therefore your 134 hp are easily sufficient for a better acceleration.
So I think "your" testing bank has a wrong basic software setup.This is an example of someone (Toledo - heavy tuned) who has been to the same dyno centre as me (so same "testing bank").
You will see - with him, it also gets "smaller" in the end, so same style like me
I did not mean the AXR Golf measuring is surely correct, but it has not the same mistakes as your (and Toledo's) measuring.Result: on the testing bank (where the Golf AXR has been on), this Golf GT, had +7HP and +14Nm than on the testing bank Me + Toledo has been on.
So - if you still believe what you said (so from the Golf AXR it's correct), this would mean
I would have 158+7HP = 165 HP and 395 Nm + 14 Nm = 409 Nm ??![]()
If the 130hp Polo has "the short gearbox", you are right.1-2-3 = same
my 4th = a bit longer
My 5th is a little bit shorter than his 6th (not a lot!)
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